Publicaties

U kunt sommige van deze artikelen bestellen. Dat kunt u doen door het contactformulier in te vullen. Vermeld in het bericht dat u stuurt om welk artikel het gaat. Dan zal de koop z.s.m. worden afgehandeld. Tevens kunt u via het contactformulier vragen stellen. Alle prijzen zijn exlusief verzendkosten.

Het gaat om de volgende artikelen:

• Boek: Bouwen aan de Kerk (5 euro)
  • Boek: Jubileumboekje 100 jaar Gereformeerde kerk Noordeloos (2 euro)

Op 17 september 2000 werd door de voorzitter van de kerkenraad het eerste exemplaar overhandigd van het boek “Bouwen aan de Kerk” aan C.H. Bovekerk en R. Groothuis. Een boek, dat is geschreven naar aanleiding van de bouw van de nieuwe kerk aan de Veder van Hobokenstraat te Noordeloos.

Door vormgever R. Groothhuis werd een van ramen van de oude kerk gebruikt als voorpagina.
In het bovenste gedeelte (zeg maar 12 uur) ziet u de oude kerk. In de gedeeltes links (8 uur) en rechts (4 uur) ziet u de nieuwe kerk. Beneden (om 6 uur) ziet de onthulling van het kunstwerk door de kunstenaar zelf.
Helaas is dit plaatje is niet zodanig dat u de details kunt zien
De schrijver/samensteller C.H. Bovekerk heeft samen met grafisch vormgever R. Groothuis een prachtig vormgegeven boek met veel foto’s afgeleverd dat zeer de moeite waard is om aan te schaffen.

Het boek geeft letterlijk en figuurlijk weer wat we als streekgemeente Gereformeerde Kerk Noordeloos deden en doen. Het bevat ook teksten van gemeenteleden en oud-voorgangers. Bovendien zijn er in het boek citaten verwerkt van gevoelens en dierbare herinneringen aan de oude kerk.
Het is een boek geworden vol herinneringen en dankbaarheid.

Dit boek is te koop voor 5 euro via het contactformulier.

In 1990 bestond de Gereformeerde Kerk van Noordeloos 100 jaar. Van het jubileumboekje dat ter gelegenheid daarvan werd uitgegeven, zijn – zolang de voorraad strekt – nog exemplaren verkrijgbaar. Daarvoor gebruikt u het contactformulier.

Het boekje (72 blz.) bestaat uit 4 hoofstukken. In het eerste beschrijft wijlen M.W. Schakel de gebeurtenissen van 100 jaar geleden waaruit de kerk ontstond. In Omzien en verwonderen, geeft wijlen M.W. Schakel een schets van het kerkelijk leven in de eeuw daarna. In het derde hoofdstuk, De gemeente in actie, vertellen verscheidene andere gemeenteleden over de historie van groepen, clubs en commissies. In het laatste hoofdstuk, Houdt uw voorgangers in gedachtenis, kijken onze vroegere predikanten terug op hun Noordelose tijd.

Ter kennismaking met de wortels van Gereformeerd Noordeloos wordt dit rijk geillustreerd werkje aan nieuwe gemeenteleden gratis ter beschikking gesteld. Voor anderen is het te koop via het contactformulier voor 2 euro.

Over Marjan en natuurlijk ook over haar man Dick, die ruim 30 jaar het kosterswerk in de Gereformeerde Streekgemeente van Noordeloos deden. Een aantal zaken heeft Marjan voor ons en ons nageslacht niet geheimgehouden en gepubliceerd, eerst onder het kopje Marjan’s column en later als De koster vertelt.

Zo maakte Marjan ons deelgenoot van haar belevenissen, gedachten en dromen. Vanaf 1 januari 2003 zal Marjan niet meer als koster kunnen publiceren, want vanaf die datum stoppen Marjan en Dick met het kosterswerk en wordt die taak overgedragen aan andere kosters. Het leek ons leuk om bij het officiele afscheid op 11 januari 2003 een 1e druk uit te geven van een boekje met de titel De koster vertelt, waarin staan afgedrukt de verhalen die Marjan schreef in de nieuwsbrieven van 1993 en 1994.

Download de digitale versie van het boekje via deze link.